2015. április 12. 15:18 - Fridegar87

Linux

A Linux operációs rendszer ismerete nagyon sok helyen elvárt, de minden esetben előnyt jelent. Na persze, aki a Windowshoz szokott, azon nőtt fel, annak elsőre nagyon idegen, érthetetlen és nehéz lehet. Viszont nagy élmény, amikor végre átlátja az ember a működését, és felfedezi benne a szépséget - és nagyon sok előnyt a Windowshoz képest. 

Beletanulni a működésbe úgy a legegyszerűbb, ha fogjuk a gépünket, és felteszünk rá egy Linuxot. Mindegy milyet, alapjában mindegyik működése elég hasonló, néhány parancs ugyan különbözik, de az elv ugyanaz. De azért nem árt, ha a frissen települt oprendszerünk mellé beszerzünk legalább egy egyetemi jegyzetet, amiben az alapvető parancsok megtalálhatóak. Interneten is rengeteg blogot, fórumot találunk a témában, akármilyen problémánk van, biztos, hogy lesz rá válasz. 

Ha már tudjuk használni a terminált, másolni, fájlokat indítani, néhány szövegszerkesztőt (például emacs-et) használni, akkor érdemes egy kicsit belemerülni a shell programozásba is. Nagyon hasznos, nagyon megkönnyíti a munkát az ismerete, sőt, egy idő után elkerülhetetlen a használata. Ehhez már tényleg szakirodalom kell, akár egyetemi jegyzet is. Én Büki András:Unix/Linux héjprogramozás című könyvét olvastam. A szerző a leírásban is említi, hogy nem teljesen kezdőknek ajánlja a könyvet, ennek ellenére könnyen érthető, nincsenek benne nagy ugrások, és egészen alapvető dolgok bemutatásával kezdi az ismertetést. Ez az utolsó két fejezetig igaz, ahol aztán jönnek a gyakorlati feladatok, példamegoldásokkal. Ezeket a példákat kicsit erős ugrásnak éreztem, hiába olvastam el a teljes könyvet (figyelmesen), nem nagyon tudtam nekiállni a feladatoknak, de még a megoldás értelmezésével is gondjaim voltak. Alapjában tehát ez egy hasznos könyv, ugyanakkor nem fedi le 100%-ban a szükséges ismereteket.

Bár több könyvet nem tudok ajánlani, mivel én magam nem olvastam, de nagyon kíváncsi vagyok ERRE, és ERRE is. Persze akár interneten, akár könyvesboltokban rengeteg forrást találni ebben a témában is. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamiszoftverteszteles.blog.hu/api/trackback/id/tr707360634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trivium 2017.12.08. 13:29:45

Szia!

En is hasonlo dolgokon torom a fejem, mint Te, kivancsi vagyok hogy alakult a szoftvertesztelos kalandod az utobbi par evben. :)
süti beállítások módosítása